Przejdź do głównej zawartości

Okresy trwania koncesji i zezwoleń oraz opłaty.

Zgodnie z Ustawą Hazardową koncesji na prowadzenie kasyna udziela się na okres 6 lat. Analogicznie, zezwolenia na prowadzenie salonu gry bingo pieniężne oraz zezwolenia na urządzanie zakładów wzajemnych udziela się na okres 6 lat. Jednakże w tym przypadku podmiot posiadający zezwolenie może wystąpić jednorazowo o jego przedłużenie na okres kolejnych 6 lat. Zezwolenia na urządzenie loterii fantowej, gry bingo fantowe, loterii promocyjnej oraz loterii audioteksowej udziela się na okres trwania loterii lub gry, nie dłużej jednak niż na 2 lata.
Ustawa hazardowa przewiduje uiszczanie wielu opłat administracyjnych od wniosku o wydanie koncesji lub udzielenia zezwolenia. Ponadto opłaty ponosi się za zmianę koncesji lub zezwolenia, za rejestrację automatu do gier, urządzenia losującego lub urządzenia do gier, za rozpatrzenie wniosku o rozstrzygnięcie charakteru gier. Opłaty stanowią dochód budżetu państwa. Jednakże opłaty nie są określone w Ustawie Hazardowej jako konkretne kwoty pieniędzy, lecz są prezentowane jako procent od tzw. “kwoty bazowej”. Kwota bazowa dla danego roku kalendarzowego jest równa kwocie przeciętnego miesięcznego wynagrodzenia w sektorze przedsiębiorstw bez wypłat nagród z zysku, w drugim kwartale roku poprzedniego, ogłoszonego w obwieszczeniu Prezesa Głównego Urzędu Statystycznego w Dzienniku Urzędowym Głównego Urzędu Statystycznego. Na dzisiaj kwota bazowa wynosi 4,474 PLN. Opłaty kształtują się następująco:
  • Koncesji na prowadzenie kasyna gry wynosi 32,000% kwoty bazowej.
  • Zezwolenia na prowadzenie salonu gry bingo pieniężne wynosi 5,500% kwoty bazowej.
  • Zezwolenia na urządzanie zakładów wzajemnych wynosi 2,000% kwoty bazowej oraz dodatkowo,
◦    za każdy punkt przyjmowania zakładów wzajemnych - 50% kwoty bazowej,
◦  za urządzanie zakładów wzajemnych przez sieć Internet - 2,000% kwoty bazowej,
◦  za każdą stronę internetową wykorzystywaną do urządzania zakładów wzajemnych - 5,000% kwoty bazowej.
  • Zezwolenia na urządzanie loterii fantowej albo gry bingo fantowe wynosi 100% kwoty bazowej, a gdy zezwolenie dotyczy gier urządzanych na obszarze jednego województwa - 50% kwoty bazowej.
  • Zezwolenia na urządzanie loterii promocyjnej lub loterii audioteksowej wynosi 10% wartości puli nagród, jednak nie mniej niż 50% kwoty bazowej.
  • Opłata za rozpatrzenie wniosku o rozstrzygnięcie charakteru gier wynosi 200% kwoty bazowej.

Zgłoszenia nie podlegają żadnym opłatom.

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

Postulaty zmian Ustawy Hazardowej w przyszłości.

Bardzo ważne zmiany w Ustawie Hazardowej weszły w życie w kwietniu i lipcu 2017 roku. Główne zmiany dotyczyły: Ponownego wprowadzenia na rynek automatów do gier (tzw. Slots), poprzez objęciem monopolem państwowym oferowania gier na automatach w salonach. Pomimo presji środowiska pokerowego wciąż nie uregulowano możliwości gier w turniejach organizowanych jako gra w kasynie. Dostęp do turniejów jest wciąż mocno ograniczony. Wprowadzenie obowiązków poddanie się szkoleniom w celu nadzoru nad grami hazardowymi (wprowadzono także szereg certyfikatów) Rozszerzenie katalogu sankcji karnych o posiadanie automatu (poza nielicznymi wyjątkami). Główne zmiany dotyczące hazardu online, które weszły w życie nowelizacją Ustawy Hazardowej w 2017 roku dotyczą także gier hazardowych online. Kluczowe zmiany dotyczą: Wprowadzenie mechanizmu blokowania kont i blokowania płatności dla stron oferujących gry hazardowe nieposiadające zezwolenia Ministra Finansów. Umożliwienie oferowania...

Koncesje i zezwolenia na prowadzenie punktów naziemnych

W zależności od rodzaju gry wymagane są koncesje lub zezwolenia, przykładowo: Prowadzenie gier kasyna gry wymaga uzyskania koncesji. Prowadzenie salonu gier bingo wymaga uzyskania zezwolenia. Prowadzenie zakładów wzajemnych wymaga uzyskania zezwolenia. Wymagania dla uzyskania koncesji/zezwoleń są podobne, jednakże najtrudniej jest uzyskać koncesję na prowadzenie gier kasynowych. Kasyna i salony gier bingo są ograniczone liczbowo. Zgodnie z Ustawą Hazardową kasyna gry mogą być lokalizowane w miejscowościach liczących do 250 tys. mieszkańców - 1 kasyno. Na każde kolejne rozpoczęte 250 tys. mieszkańców liczbę dozwolonych kasyn gry zwiększa się o 1. Łączna liczba kasyn gry w województwie nie może być jednak wyższa niż 1 kasyno na każde pełne 650 tys. mieszkańców województwa. Kasyna gry mogą być także lokalizowane na pełnomorskich statkach pasażerskich i promach pasażerskich o polskiej przynależności, pod warunkiem że gra prowadzona jest w czasie rejsu i rozpoczyn...

Jakie gry hazardowe zostały wyraźnie określone w ustawie

Poker Ustawa Hazardowa klasyfikuje pokera, podobnie jak blackjacka jako grę w karty. Jednakże samo pojęcie “poker” oraz zasady nie zostały w ustawie zdefiniowane. Orzecznictwo także nie wyróżniło definicji pokera czy pokera online (ogólnie wszystkie gry, które przypominają grę w pokera, należy rozumieć jako poker). Gdy obejmuje nagrody pieniężne lub rzeczowe, to gra w pokera podlega ścisłej regulacji (w przeciwnym przepisy nie mają zastosowania). Ustawa hazardowe zawiera katalog form tej rozgrywki: w formie turnieju organizowanego przez kasyno na terenie kasyna lub poza nim w formie rozgrywki przeciwko kasynu, na jego terenie, w formie turnieju organizowanego przez podmiot, gdy wartość nagród rzeczowych nie przekracza 50% kwoty bazowej. Organizowanie turniejów pokerowych wymaga wcześniejszego zgłoszenia do odpowiednich organów, natomiast warunki turniejów muszą zostać zaakceptowane przez Ministra Finansów. Zakłady wzajemne Zgodnie z treścią ustawy hazardo...